Ilman mitään filttereitä saapuvasta sähköpostistani on kadonnut suuri määrä roskapostia. Enää ei tule tulvimalla peniksenpidennyspillereitä, ei Viagraa sen pidennetyn nostatukseen eikä onnellisuuspillereitä siltä varalta, että koko oli sittenkin vähempi tärkeä kuin kyky.

Palveluntarjoajan nettiosastolla on siis jonkinlaista suodatuskykyä. Kunpa saman firman kännykkäosastollakin olisi kykyä saada liittymänvaihto toteutettua. Ei luulisi IT-aikakaudella kuluvan hirveästi aikaa siihen, että palveluntarjoaja A lähettää B:lle viestin, jotta "lälläslää. teitin asiakas siirtyi meitin asiakkaaksi, väännettäiskö vähän namiskukkeleita?".

Päivitystä:
Kännykkäoperaattorin asiakaspalvelu ounasteli liittymän kytkeytyvän ensi viikon lopulla, jolloin tulee kuluneeksi kolme viikkoa sopimuksen solmimisesta. Ruuhkan ymmärrän, mutta silti oli ryhdyttävä penkomaan asiaa. Viestintäosaston avustamana sain langanpäähän ihmisen, joka vaivautui selvittämään liittymän vaihtoprosessia vähän syvemmälti. Kukaan ei kuitenkaan ollut häneltä koskaan kysynyt, missä suhteessa ja paljonko operaatioon sisältyy paperin kääntöä ja paljonko nappulan vääntöä, joten selvän vastauksen puutteessa saatoimme olla yhtä mieltä vain maailmanmenosta: Ihminen saatiin kuuhun jo 1969 mutta 2006 on asioita, jotka eivät yksinkertaisesti toimi. Tämä on yksi niistä.