Ilman mitään filttereitä saapuvasta sähköpostistani on kadonnut suuri
määrä roskapostia. Enää ei tule tulvimalla peniksenpidennyspillereitä,
ei Viagraa sen pidennetyn nostatukseen eikä onnellisuuspillereitä siltä
varalta, että koko oli sittenkin vähempi tärkeä kuin kyky.
Palveluntarjoajan nettiosastolla on siis jonkinlaista suodatuskykyä.
Kunpa saman firman kännykkäosastollakin olisi kykyä saada
liittymänvaihto toteutettua. Ei luulisi IT-aikakaudella kuluvan
hirveästi aikaa siihen, että palveluntarjoaja A lähettää B:lle viestin,
jotta "lälläslää. teitin asiakas siirtyi meitin asiakkaaksi,
väännettäiskö vähän namiskukkeleita?".
Päivitystä:
Kännykkäoperaattorin asiakaspalvelu ounasteli liittymän kytkeytyvän
ensi viikon lopulla, jolloin tulee kuluneeksi kolme viikkoa sopimuksen
solmimisesta. Ruuhkan ymmärrän, mutta silti oli ryhdyttävä penkomaan
asiaa. Viestintäosaston avustamana sain langanpäähän ihmisen, joka
vaivautui selvittämään liittymän vaihtoprosessia vähän syvemmälti.
Kukaan ei kuitenkaan ollut häneltä koskaan kysynyt, missä suhteessa ja
paljonko operaatioon sisältyy paperin kääntöä ja paljonko nappulan
vääntöä, joten selvän vastauksen puutteessa saatoimme olla yhtä mieltä
vain maailmanmenosta: Ihminen saatiin kuuhun jo 1969 mutta 2006 on
asioita, jotka eivät yksinkertaisesti toimi. Tämä on yksi niistä.
tiistai, 18. huhtikuu 2006
Kommentit