Mulla on tänään syntymäpäivä (4 kk) ja sikotauti.

Narunjatke sanoo niin, kun mulla on patti leuan alla. Lääpintä- ja karkkitäti siellä lääpintä- ja karkkiklinikalla sanoi kyllä, että mulla on tulehdus ja joku ihme imentäsolmu tai sylkemisrauha ärsyynytynyt. Voi olla vaikka viivästynyt rokotusreaktio. Tai flunssa. Tai jotain.

Antakaas kun kerron alusta.

Oltiin eilen mutsin kanssa isoeno-Nuutin luona käymässä. Siellä kohdellaan Sylikoirasta kuten kuuluu eli otetaan tarpeeksi paljon syliin, ja silloin mulla huomattiin se patti. Semmoinen melkein legopalikan kokoinen. Kaksijalkaiset hermostu ihan hirveesti, mutta minä äijänä en ollut moksiskaan vaan kerjäsin sillä patilla ekstrat herkut.

No tänä aamuna Narunjatke kaappasi mut kainaloon ja kolkuteltiin taas metrolla ja bussilla. Taas laitettiin sille lavalle ja käskettiin olla paikallaan. Nyt en ollut kakspilkkuyhdeksän vaan kolmepilkkuyksiviisi. Ja sitten mentiin lääpintä- ja karkkitädin kanssa pöydälle ja nyt ei pelkästään kuunneltu letkulla.

Mähän olen äijä ja kestän ihan mitä vaan. Verenluovutusta, kitaan kurkistamista ja korvien syynäämistä. Mutta kyllä äijän pitää jostakin protestoidakin ja ilmoitin suureen ääneen, että mun kakkareikään ei mitään mittareita työnnellä, ettäs tiedätte.

Työnsivät kumminkin. Kolkytyhdeksänpilkkukolme.

Pöytä oli kuiteski taas herkkuja täynnä, joten saatoin miehekkäästi antaa anteeksi tommoset mittaukset. Jos ei tavaksi tule.

Kun olivat selvittäneet, että kurkkua punottaa ja toisen korvakäytävän päässäkin punottaa ja kun on se pattikin, niin heitin siihen pöydälle levyksi ja otin äijämäiset torkut. Olin sitten valmis kohtaamaan eteisessä parit kissat ja haukuin ne pataluhaksi, vaikka eihän se ole kissojen vika, etteivät ne ole koiria. Mäyräkoiria.

Tällä kertaa annettiin herkkuja kotiin vietäväksi. Semmosia vaaleanpunaisia pieniä nappeja. Narunjatke käärii ne vielä riistakäristykseen, joten kyllä mun nyt kelpaa. Kymmenen päivää.

Yst. terv.
(S)epeli, pattikaula ja vähän väsynyt

PS. Ihan meinas unohtua: multa on lähtenyt yks mannaryyni. Siis alaetuhammas.