Pitkän harkinnan ja jälkikasvun aivopesun uuvuttamana olen kypsä hankkimaan mobiilipakettiini ns. datapaketin hintaan neljä euroa/kuu. Ajattelin hoitaa asian netitse, mutta mobiilifirman nettisivut ovat hanurista.

Joitakin vuosia sitten osuin jonkin galluplaitoksen otantaan ja kyselytuokion päätteeksi sain kutsun gallupkeskusteluun, jossa oli määrä pohtia, minkälaisia porttaaleja kuluttajat mahtaisivat haluta. Sanoin jo silloin ja sanon edelleenkin, että paras porttaali on se, ettei ole porttaalia ollenkaan.

Mobiilipalvelujen tarjoajani kuvittelee, että haluan lukea uutisia ja vastata johonkin päivän kysymykseen nimenomaan heidän nettisivultaan. No en halua. Firma kuvittelee, että olen ylenmäärin haltioissani kaikista javakilkkeistä ja flash-hienouksista. En todellakaan ole.

Haluaisin simppelin sivun, jolla voin kertoa, että minulla on tämmöinen liittymä ja nyt haluaisin lisätä siihen tämän ominaisuuden. Haluaisin, että kun nimenomaan minun liittymääni suositellaan nettisivulla jotakin tiettyä hophop-lisuketta, niin sen myös voi nettisivulta tilata tai sitten selvästi sanotaan, jotta tulepa liikkeeseen niin hoidetaan homma kuntoon.

Ei pitäisi olla vaikeata. Mutta on.