Iltaa kaikille.

Viimeksi tavatessamme olin ilotalokeikalla. Sieltä palattuani olivat ne kurjat kotiolot, kun Narunjatkeen työhuoneessa tuoksuivat Nuudeli ja Maija, ja olkkarissa irvisteli Mutsi. Nuutti ei ollut moinaaskaan, enkä minäkään muuten, mutta vatsassani alkoi sunnuntaina varsinainen ilotalomeininki.

Narunjatke ei laatan lentoa kauan katsele, ja niin mentiin heti maanantaiaamuna pirssillä siihen paikkaan, jossa pääsee puntariin ja saa karkkia. Lukemat olivat pudonneet eikä karkki maistunut. Sen sijaan laitettiin nestettä nahan alle niin, että loppupäivän näytin kalkkunalta.

Kotiin viemisiksi tuli harmaata litkua sekä valkoisia ja punaisia pillereitä. Muutama päivä vietettiinkin sitten kunnolla laatuaikaa, kun Narunjatke tunki rohtoja kitaani ja minä syljeskelin niitä pois.

Tokeninhan minä ja nopeasti tokeninkin, mutta Narunjatke ei silti päästänyt iloittelemaan työhuoneen puolelle. Ei edes säälistä. Kun oli sitten vielä muutama päivä kipristelty Nuutin kanssa, niin Varamamma ja ViiksetönMies kotiutuivat Mikkimaasta ja siirryin Nuuttilaan lellittäväksi. Ja lihotettavaksi, kun kerran ne puntarilukemat olivat laskeneet.

Minun oli määrä päästä kotiin, kun Nuudeli ja Maija lakkasivat tuoksumasta. Oli jo reppukin pakattuna, mutta sitten Maijan vatsa päätti ryhtyä iloittelemaan. Päivää myöhemmin Nuudelin pötsi teki saman tempun. Siitä rapsahti minulle viikko lisää lellittelyä ja lihottamista.

Nyt minä sitten olen kotona sangen paareessa kunnossa. Mutsi on tällä välin opettanut Maijankin irvistelemään, kun yritän selittää, että ihan muuten pikkariikkisen tuoksuu että jospa... Kai tässä täytyy vähitellen ruveta uskomaan, että kotona olevia likkoja ei tyttökalenteriini saa kirjata.

Leidiluettelon lisäksi on ilmeisesti perustettava myös lapsilista. Pari kuukautta sitten meillä visiteerannut Bona-velli saattanee pyöräyttää kopallisen pikku-(S)epeleitä ihan lähipäivinä.

Nyt täytyy mennä, Narunjatke haluaa näppiksen haltuunsa ilmoittaakseen minua ja Mutsia näytelmiin. Kun kerran olen paareessa kondiksessa.

Yst.terv.
(S)epeli, laatan lennättäjä

Edit 21.3. klo 20:15: Nyt niitä pikku-(S)epeleitä sitten tupsahti. Neljä sälliä.

(S)epeli, 8-kertainen isukki

Edit 22.3. klo 08.40: Narunjatke rappasi rakkineen kiinni, ja sitten käy niin kuin aina käy - tuli vielä viideskin poika.

(S)epeli, 9-kertainen isukki