Nyt oon joutunut toteamaan, ettei mulle ihan kaikkea kerrota.

Aletaas alusta: Viime maanantaina Narunjatke ryhtyi hössäämään isomummu-Nuudelin kanssa, hölötti ja lirkutti niin kuin kaksijalkaiset usein tekee, halaili mummua ja sanoi, että "12 vee, 12 vee, loppuviikosta juhlitaan terassikierroksella".

Täh? Mikä se sellainen terassi on? Aatu-penska oli meillä hoidossa ja vähän uninen, kun siltä oli otettu viimeisetkin maitohampaat pois, mutta ei kuitenkaan niin uninen, etteikö olis kyennyt sanomaan puolileuhkasti, että "eksä tiedä, minäpäs tiedän, oon ollutkin terassilla". Eikä sanonut enempää kun jatkoi vaan nukkumista.

Viikolla selvisi sen verran, että Nuudelilla on velimies, jonka kanssa käydään juhlimassa syntymäpäivää.  Eilen Maija ja minä jouduttiin Nuuttilaan odottamaan, kun isomummu sitten lähti kierrokselleen ja oli poissa ainaskin miljoona tuntia. Kun sitten likipitäen yömyöhällä käveltiin kotiin, niin yritin tentata Nuudelia, mutta ei siitä paljon irronnut.

Olivat kuulemma olleet ensin jatsiklubin terassilla ja sitten jonkin palatsin terassilla. Mummu oli saanut kinkku-cheddar-toastia (kinkun tiedän, mitähän toi muu on). Velimies oli pyylevöitynyt mutta ei harmaantunut. Metrossa olivat ihmiset moikkailleet ja rapsuttaneet. Hyvä keikka, mutta vieläkään en ihan tiedä, mikä tommonen terassi on.

Maijalta kyselin, onko se juhlinut sisarustensa kanssa synttäreitä tuolla tavalla. Ei ole, kun sisaruksia on viisi eikä sellaista laumaa terassille huolittaisi. Siks toisekseen porukka on syntynyt helmikuussa, jolloin on lunta eikä mikään terassikausi.

Jaha. No, minäpäs olen syntynyt kolmen viikon päästä eikä lunta ainakaan vielä näy. Velimiehet eivät ole täällä stadissa mutta ei mulla ole mitään sitä vastaan, että mentäisiin Narunjatkeen kanssa vaan ihan kahdestaan. 

Jos vaikka sais sitä cheddaria eikä Aatu pääsisi enää sanomaan että "Eksä tiedä?".

Yst.terv.
(S)epeli, terassisivistymätön