Päivää taas.

Olen ollut MP:ssa. Mutsia Paossa. Se kun oli täällä cityssä odottamassa tuoksuviikkoja, viettämässä tuoksuviikkoja ja treffaamassa sulhasta, jotta saisin veli- ja etenkin siskopuolia. Kun olivat treffanneet, Mutsi oli heittäytynyt heti kovasti raskaaksi. Ihan en ymmärrä, mitä se tarkoittaa, koska ei Mutsi nyt niin painava ole.

No anyway, Mutsi lähti kotiinsa ja minä pääsin Nuuttilasta pöljäilemästä. Tuonkaan sanan merkitystä en ihan ymmärrä, mutta niin Narunjatkeelle sanottiin, kun se kysyi, mitä olin Nuutin kanssa puuhannut.

Tänään oli semmoinen samanlainen näytelmä kuin vuosi sitten, kun se hipelöijä-näpelöijä-tuomari kirjoitutti papereihin, että olen iloinen nuorimies. Olisi ollut mielenkiintoista tietää, mikä minä tänä vuonna olisin ollut, mutta Narunjatke meni näytelmiin ihan yksin. Selitti vain, että jos on omia koiria mukana, ei ehdi katsella muita koiria eikä kiertää myyntikojuja. Jäin isomummu-Nuudelin ja isotäti-Maijan kanssa kiltisti odottamaan, mitä herkkuja ja leluja Narunjatke kotiin kantaisi niistä myyntikojuista.

Vaan mitä toi? Itsellensä kahisevat fleecevuoriset koirapissneshousut ynnä pitkähihaisen ja -lahkeisen lämpökerraston. Meille ei mitään. Ei kerrassaan mitään.

Puolusteli ostoksiaan sillä, että ensi viikolla on paukkupakkaset. Yhtään en tiedä, mitä ne sellaiset ovat, mutta saamme kuulemma pärjätä olemasaolevilla takeilla ja tassunpohjiin sipaistulla Tummelilla.

Eikä se ollut katsellut niitä muita koiriakaan. Heti oli lähtenyt, kun meidän rotuja alettiin arvostella.

Tuo jos mikä on pöljäilemistä.

Yst.terv.
(S)epeli, mutsipakolainen