Kumma, ettei kuluttajansuojelu ole jo puuttunut digikampanjoinnin harhaanjohtavaan mainontaan.
"Lisää kanavia" on toki totta, mutta "lisää katsottavaa" tarkoittaa
käytännössä vain Subtv:tä. FST:tä – joka on kelpo paketti – eivät
useimmat tietenkään voi katsoa, kun se on pakkoruåtsia, Urheilukanava
on saanut "rakkaudesta urheiluun" lähetettäväkseen enimmäkseen
kakkosdivisioonan filttiketjutason tapahtumia, Maikkarin ja Nelkun
plussakanavat ovat mobiiliklovnien rahankeruukanavia, ja YleTeema
on ottanut elämäntehtäväkseen vakuuttaa kaikille, että kulttuuri on
kuolettavan tylsää.
"Parempi kuvanlaatu" on digikampanjoinnin väittämä, joka ei koske
kaapeliverkkoon kytkeytyneitä talouksia. Pöytäantennillakin saa
siistimpää kuvaa vähemmillä palikoilla. "Elektroninen ohjelmaopas"
kuulostaa hienolta, mutta sen toimivuus on syvältä. On kanavia, jotka
eivät viitsi opastaa lainkaan, ja ohjelmalähteitä, jotka lykkäävät
näkyviin vain meneillään olevan ja seuraavan tuotoksen. Kanavia, jotka
kirjaavat oppaaseen tietoja usealle päivälle, on kourallinen.
Erään vitsikkyyden mukaan helvetissä on saksalaiset koomikot,
brittiläinen keittiö ja ruotsalaiset tv-ohjelmat. Viimeisen
detaljin osalta tarvittaisiin päivitystä "...ja suomalaiset
digikanavat".
keskiviikko, 16. elokuu 2006
Kommentit