Kumma, ettei kuluttajansuojelu ole jo puuttunut digikampanjoinnin harhaanjohtavaan mainontaan.

"Lisää kanavia" on toki totta, mutta "lisää katsottavaa" tarkoittaa käytännössä vain Subtv:tä. FST:tä – joka on kelpo paketti – eivät useimmat tietenkään voi katsoa, kun se on pakkoruåtsia, Urheilukanava on saanut "rakkaudesta urheiluun" lähetettäväkseen enimmäkseen kakkosdivisioonan filttiketjutason tapahtumia, Maikkarin ja Nelkun plussakanavat ovat mobiiliklovnien rahankeruukanavia, ja YleTeema  on ottanut elämäntehtäväkseen vakuuttaa kaikille, että kulttuuri on kuolettavan tylsää.

"Parempi kuvanlaatu" on digikampanjoinnin väittämä, joka ei koske kaapeliverkkoon kytkeytyneitä talouksia. Pöytäantennillakin saa siistimpää kuvaa vähemmillä palikoilla. "Elektroninen ohjelmaopas" kuulostaa hienolta, mutta sen toimivuus on syvältä. On kanavia, jotka eivät viitsi opastaa lainkaan, ja ohjelmalähteitä, jotka lykkäävät näkyviin vain meneillään olevan ja seuraavan tuotoksen. Kanavia, jotka kirjaavat oppaaseen tietoja usealle päivälle, on kourallinen.

Erään vitsikkyyden mukaan helvetissä on saksalaiset koomikot, brittiläinen keittiö ja ruotsalaiset tv-ohjelmat.  Viimeisen detaljin osalta tarvittaisiin päivitystä "...ja suomalaiset digikanavat".