Voisko joku visuaalinen viskaali ystävällisesti ottaa digi-tv-kanavaoikeudet pois Maikkarilta ja Neloselta. Puulaakit näyttävät käyttävän oikeuksiaan vain rahastukseen eli mobiilipeleihin. Alas on vaatimustaso vajonnut, jos tuota tavaraa kutsutaan tv-ohjelmaksi, präntätään kanavan ohjelmatietoihin ja odotetaan, että töhkä julkaistaan lehtien tv-sivuilla. Eriteltynä peli peliltä. 

Nelonen on vielä niin naivi, että yrittää välttää sanaa "mobiili", ja kutsuu killingit-pois-hölmöyksiään äly- ja taitopeleiksi.

A-studio uskalsi tarttua aiheeseen kuluttajansuojelun näkökulmasta, ja rivi johtajia vakuutti kaikinpuolista vastuutaan ja vilpittömyyttään. Kun näkökulmaa käännettiin toiseen suosittuun suojelukohteeseen eli lapsiin, niin yhtiöiden mielestä pelaajat, jotka saavat syntymään satojen ja jopa tuhansien eurojen kännykkälaskut, eivät suinkaan ole lapsia. Uskoo ken tahtoo.

Sanokaa mun sanoneen: vielä tulee päivä, kun Maikkari+ tai Nelonen+ panee pelien sekaan lastenohjelmia.

Ja kun nyt taas vauhtiin pääsin, niin missä on Julkisen Sanan Neuvosto, kun sitä tarvitaan?

Klubi voisi kirjata periaatepäätöksen tv-ohjelmatietojen tekstimainonnasta. Selitystekstit alkavat olla varsinaisia laatusanojen hautuumaita. Leffa voi olla kanavan PR-offiisin mielestä koskettava, puhutteleva, valloittava, riemukas ja vaikka mitä, ja tippaakaan miettimättä lehdet julkaisevat nuo mainostukset. Vieressä saattaa tosin olla lehden oman kriitikon näkemys, jossa riveillä ja rivien välissä todetaan, että laatusanoille ei ole katetta ja leffa on vastenmielinen, kurja ja kanavasurffaukseen kannustava. Ristiriitaisuus saa toimituksen näyttämään idiootilta, mutta ehkä tarvitaan pari JSN:n langettavaa päätöstä tekstimainonnasta, jotta perusperiaate journalismin objektiivisuudesta ulottuisi ohjelmalistoihinkin asti.

Joo, on taas tulossa hellepäivä, perkele.